26 juni & 27 juni in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu 26 juni & 27 juni in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

26 juni & 27 juni in Bangkok

Door: Robin en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

26 juni 2015 :

De ochtend na het feest in de lobby... Zucht, hop om 9:00 uur het bed uit. Omdat we de eerste ochtend in de executive lounge hadden ontbeten probeerden we het nu in de grote zaal op de 2e verdieping. Chinezen, chinezen en nog eens chinezen voor ontbijt. Buiten de luidruchtigte menigte een prima ontbijt weten te nuttigen. Aangezien wendy haar koffer terecht was kon onze vakantie echt beginnen!

Eerste stop voor vandaag : Lumphini park. Mooi , groen park waar het heerlijk rustig is in tegenstelling tot de enorme drukte die Bangkok met zich meebrengt. Mooie vogels gespot en een grote populatie van watervaranen. Grappig om te zien dat deze dieren niet erg schuw zijn en dat je als mens best dichtbij kunt komen om foto's te maken.

Enigszins verdwaald uit het park gekomen zijn we op zoek gegaan naar de ' snake farm' . Deze farm, die naast een ziekenhuis gelegen ligt, wordt gebruikt door het rode kruis op antigiffen te kunnen maken. Nog steeds worden er in Thailand mensen gebeten door de giftige slangen die hier leven. Kleinschalig opgezet parkje met binnenverblijf. Leuk om een paar uurtjes doorheen te slenteren. Aangezien je daar best trek van krijgt hebben we lekker gegeten bij ' mama ' die naast de snake farm gelegen zit.

We besloten terug te lopen naar het hotel. Achteraf een flinke wandeling aangezien het hier, zonder zon, al zo'n 34 graden is.
In het hotel aangekomen hebben we heerlijk genoten van de voordelen die een ' executive ' behandeling te bieden heeft! Na een paar biertjes & cocktails snel naar boven om te verkleden.

In de avond hadden we een tour geboekt bij ' Bangkok food tours ' . Afspraak zou zijn om 19:45 verzamelen bij de DHL bij skytrain station E1. Onze gids Mon stond daar al op ons te wachten. Samen met 6 anderen gingen we er op uit met Tuk-Tuk's om in totaal 6 stops te maken bij verschillende restaurants of bezienswaardigheden. Een heerlijk ongedwongen sfeer, iedereen die van alles probeerde met eten. Stuk voor stuk heerlijke gerechten!

Halverwege de tour werd er een ' pauze ' ingelast. Met zijn allen werden we naar de bloemenmarkt gebracht die nabij het Grand Palace ligt. Erg mooi om te zien hoe deze marktlui heel de nacht bezig zijn met het verkopen van hun waar. Uiteindelijk hebben we schitterende foto's kunnen maken van deze mooie markt!

Verder met de tour! We gingen een bezoek brengen aan de Wat Pho. Wendy en ik waren hier de dag ervoor al geweest gedurende de middag. Wat een verschil met de middag zeg... In de avond zoveel rustiger omdat veel mensen niet weten dat de tempel dan open is. Na een interessante uitleg gingen we weer verder naar de volgende stop. Bovenop een ' bed & breakfast ' hadden we de tijd gekregen om een biertje te drinken en te genieten van ons schitterende uitzicht op de Wat Arun!
De laatste eetstop was om 23:30 bij een heerlijk tentje vlakbij de wijk 'Chinatown'. Na ook hier heerlijk getafeld te hebben werden we , per Tuk-Tuk, terug gebracht naarons hotel.

27 juni 2015 :

Toch maar weer ontbeten in de 'executive' lounge. Zeker als we net wakker zijn beiden niet zo'n behoefte aan drukte:). Na lekker geluierd te hebben na het ontbijt hadden we een boottocht op het programma staan.

We werden om 12:45 verwacht bij Co van Kessel tours. Omdat we iets aan de vroege kant waren hebben nog even gegeten bij een restaurant daarnaast. Prima te doen! Samen met een Engels stel gingen we op pad richting de pier met onze gids ' Jacky '.
Het eerste stuk van de tocht ging over de grote Chao Praya rivier, waar we na ongeveer 45 minuten linksaf sloegen om het kanaal in te slaan.

De eerste stop liet niet lang op zich wachten. We stopten bij een vrouwtje die brood verkocht om aan de vissen te voeren. En god, wat een enorme berg met vissen zit er in dit water. Na de 2 broden gevoerd te hebben aan de meervallen voeren we verder om over te stappen in de ' rocket boat'.

Om een beeld te krijgen van de boot raad ik aan om de film ' the man with the golden gun' te bekijken. In deze James Bond klassieker werden dezelfde bootjes gebruikt zoals de boten waarin wij vandaag werden vervoerd. Met een gang van ongeveer 60 km/h werden wij door de steeds smaller wordende kanaaltjes richting de markt gebracht.

Deze markt is alleen in het weekend te bewonderen, daar hij doordeweeks niet actief is. We konden even van de boot af om de achterliggende tempel te gaan bekijken. Terug op de markt was onze gids inmiddels terug met fruit en ander besteld eten en konden we daar op ons gemak heerlijk van gaan genieten.

Terug in de 'Rocket Boat' ging het er stevig aan toe. Onze gids had er blijkbaar veel zin in en nam direct een ruime voorsprong op zijn collega. Van onze zijde absoluut geen klagen;) Na ongeveer 30 minuten op snelheid gevaren te hebben werden we afgezet bij pier 30, waar we na een ritje in een Tuk-Tuk op de markt belandde. Toch apart om te zien hoe de locals iets verkopen. Veelal levende dieren, of orgaanvlees. Zelf zijn we hier niet zo erg dol op;) in ieder geval interessant om te zien!

Het laatste stuk van de tour ging met de expres boot. Deze duurde ruim een uur en het viel hierbij ook niet mee om de ogen open te houden. Heerlijk is het wel in de warmte en een zachte briesje wat er waaide... Eenmaal aangemeerd bij pier 3 een korte wandeling naar de winkel van Co van Kessel. Gedag gezegd tegen onze mede bootgenoten en een Tuk-Tuk ( na afdingen ) gepakt richting het hotel. Aan het bier & cocktails gegaan, en daar zitten we nog steeds:)

Morgen vertrekken we uit Bangkok richting Kanchanaburi. We'll keep you updated!

• 28 Juni 2015 - 09:34

Erik & Diana:

Sawadeeeee kaaaa,

wat heerlijk dat de koffer weer terecht is van Wendy.
    Dan begint het echte genieten met je eigen spullen.
    Wat hebben jullie al veel gedaan. Super!!!

Heerlijk weer van jullie te lezen.
    Ik zou zeggen ga vaker op vakantie hahahaha.

Tot het volgende verslag.

• 29 Juni 2015 - 07:35

Yvonne:

Ha Robin en Wendy.

Is weer echt leuk om jullie te volgen op de trip die jullie maken.

Geniet er van en we lezen wel weer naar het reisverslag.
    Liefs Yvon.xxxxxx