The Road to Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu The Road to Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

The Road to Kanchanaburi

Door: Robin Monster

Blijf op de hoogte en volg Robin

28 Juni 2015 | Thailand, Kanchanaburi

28 juni 2015 :

Allereerst een terugblik naar de dag van gisteren... Voor het avondeten hebben we tripadvisor geraadpleegd. Dicht bij ons hotel zou zich een prima restaurant bevinden, met een toepasselijke kleur.. Roze. Vanuit onze lounge kon je, als je goed tussen de gebouwen door, het restaurant zien liggen. Dus hop de de deur uit!

Gelegen in een donkere steeg en met de kleur van het restaurant verwachtte je eigenlijk alles behalve eten... Niets bleek minder waar! Een grandioos ontvangstcomité stond ons al op te wachten... Best grappig als je aankomt in je korte broek en een paar teenslippers:) Al snel was er een tafel vrij op de 2e verdieping. Binnen in het restaurant hing er een heerlijke ontspannen sfeer en was het toch wel een beetje decadent. Who care's?

Na het bestellen van red curry beef kwamen we er achter dat we onze portemonnee waren vergeten. Lekker handig, dus ik Robin, weer terug gehobbeld richting het hotel. Je kunt je voorstellen dat ik in mijn meest gezellige bui was;) Eenmaal terug aangekomen was m'n bier doodgeslagen en konden we onze avond positief voortzetten...Het eten was overheerlijk, heerlijk zacht rundvlees in een rode currysaus.

Vandaag vroeg op 6:00 uur, zijn geen grappen op vakantie zou je zeggen.. Toch was het zo en hop snel het bed uit springen, ontbijten, opfrissen , koffer inpakken en uit-checken uit het Pullman G hotel in Bangkok. Heerlijk verblijf gehad waar we de laatste dag daar nog terug zullen komen.

Om 7:30 stond onze pick-up al op ons te wachten. Onze gids, ik noem hem maar Mr B , omdat ik weet dat zijn naam begon met een B. De rest zijn we alweer vergeten.. Een vreselijk aardige meneer die er echt alles aan deed om het ons naar onze zin te maken. Gedurende de rit richting onze bestemming Kanchanaburi zijn we heel wat wijzer geworden over de historie van Thailand.

De eerste stop van de trip was bij een kokosfarm waar ze ons lieten zien hoe je suiker onttrekt uit de olie die de kokosnoten rijk zijn. Verder hebben we een wandeling kunnen maken over de orchideeën boerderij en de aangrenzende markt. Kleine toiletpauze en weer door!

2e stop van de dag was bij de drijvende markt van Damnoen Saduak. Eerst instappen in een longtailboot die ons door een wirwar van kanaaltjes uiteindelijk bracht naar de 'drijvende markt'. Leuk om te zien dat de locals nog steeds hun koopwaar aanbieden en dat iedere toerist wordt opgelicht voordat je met je ogen kunt knipperen. Maar ja, daar ben je natuurlijk zelf bij;) Na een uurtje op de markt te hebben gewandeld werden we door de gids weer terug gebracht naar ons busje om door te rijden naar Kanchanaburi.

Het duurde ongeveer anderhalf uur voordat we aan kwamen bij de bekende ' bridge over the river kwai ' . Natuurlijk een toeristentrekpleister maar dat mag de pret niet drukken. Eerst wat eten bij het restaurant wat daar aan de kant van het water drijft. Prima buffet, en aangezien we flink honger hadden hebben we ons zelf een goed verwend. Na het eten een mooie uitleg gekregen van onze gids over de historie van de spoorlijn en de brug.

Laatste excursiestop was bij het ' War Cemetery '. Op deze begraafplaats liggen heel wat militairen begraven die tijdens de gevangschap zijn overleden. Erg indrukwekkend om te zien en zeker ook als je beseft dat er heel wat Nederlanders zijn omgekomen tijdens de bouw van de ' dodenspoorlijn'.

Na deze stop was het tijd om naar het hotel / resort gebracht te worden. Na afscheid genomen te hebben van onze chauffeur en onze gids konden we inchecken. We waren iets te vroeg dus moesten even wachten voordat we in de kamer konden. Iets voor 14:00 uur konden we onze kamer opzoeken en hebben we ons direct omgekleed om een duik te nemen in het schitterende zwembad. Hier hebben we de gehele middag verder doorgebracht:)

Na een klein dutje gedaan te hebben zijn we gaan zitten in het restaurant , en hebben we onze WiFi codes geactiveerd. Prima diner gehad en een veel te grote brownie met ijs als toetje! Lang gaat de avond niet meer duren, dus bij deze... Tot snel!

• 28 Juni 2015 - 19:32

Leonie:

Fijn dat het na al die pogingen inmiddels is gelukt om de verslagen erop te zetten. Ik lees ze met plezier. En wat een geluk dat die koffer nog terecht is gekomen. Daar moet je toch even niet aan denken al die dagen zonder koffer. En misschien kan je de volgende keer afwassen als je de portemonnee weer vergeet Haha