Rustdag & Road to Chiang Mai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Rustdag & Road to Chiang Mai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Rustdag & Road to Chiang Mai

Door: Robin en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

29 juni 2015 :

Over deze dag is op zich niet heel veel te vertellen. Rond de klok van 8:00 uur wakker geworden op een veel te hard bed. Je blijft dan niet voor je plezier nog even lekker liggen op dat geweldige bed... Op naar het ontbijt waar we toch wel een van de eerste waren die aanschoven.

Wij lagen dus al voor 9:00 lekker bij het zwembad in de volle ochtendzon. Heerlijk zo vroeg waar de temperatuur al ruim boven de 30 graden uitkwam. Lekker kleurtje gekregen en we zijn daar, buiten de lunch om, niet meer weggegaan. Na al die hectiek en dat gereis vonden we het wel welletjes..

30 juni 2015:

Een lange reisdag voor de boeg. Vroeg ontbijt om daarna nog een uurtje aan het zwembad te liggen. We moesten voor 12:00 uitgecheckt zijn en hebben voor de die tijd nog onze koffers gepakt en hebben we nog gedoucht. Dit allemaal voor de lange reis die we zouden maken richting Chiang Mai.

Onze transfer richting het treinstation in Bangkok zou ons om 14:00 uur oppikken van het Royal river kwai resort. Om 14:30 uur was hij nog niet ter plaatse dus alsnog de reisleiding gebeld. Die zei dat de beste meneer onderweg was, maar wij eigenlijk al snel tot de conclusie waren gekomen dat hij lag te slapen op de parkeerplaats naast het resort...

Eenmaal onderweg naar Bangkok zouden we er ongeveer 2 uur over doen. De nachttrein zou vertrekken om 19:35. Wijzelf arriveerden met de nodige file achter ons gelaten rond de klok van 18:00 uur. Even checken of we nog konden upgraden naar 1e klas, maar helaas... We zijn toerist en moesten anders heel flink bijbetalen.

Precies op tijd reed de trein richting Chiang Mai. Met een veel te koude airconditioning hadden we onze plaats ingenomen in de 2e klas van wagon 2. Het duurde al ruim een uur voordat de trein Bangkok in zijn geheel had verlaten. In zijn totaal zou de reis rond de 14 uur duren. Om 22:00 moest iedereen stil zijn en waren onze bedden opgemaakt om te gaan slapen.

Na gelukkig een paar uurtjes geslapen te kunnen hebben werden we om 6:30 ( had toch echt gezegd 7:30 ) door het catering vrouwtje.. Coffee, coffee , you want some coffee... Je kunt je voorstellen hoe we zijn gewekt! De koffie viel niet helemaal lekker waar ik, Robin , al een aantal dagen last heb van een abnormale stoelgang. De bezoekjes aan het toilet in de trein waren dan ook zeker niet voor herhaling vatbaar.

Rond 10:00 werd er rondgeroepen dat de trein het eindstation naderde. De lucht zag er stralend uit en we konden dan ook niet wachten om de trein te verlaten. Misschien volgende keer toch maar vliegen ? Bij de uitga g van het treinstation stond onze gids ons al op te wachten om ons naar het hotel te brengen. In het hotel aangekomen heeft hij ons nog wat dingen uitgelegd over de komende dagen die we ook met hem zullen doorbrengen. Omdat we nog veel te vroeg waren om onze kamer op te kunnen zijn we maar richting het oude centrum gelopen.

Wat ons direct opviel in tegenstelling tot Bangkok is dat er in Chiang mai vrijwel geen hoogbouw is. Het maakt de stad een stuk gezelliger en toegankelijker in onze optiek. Lekker rondgelopen, hapje gegeten, mooie tempels bezocht en de 7-eleven geplunderd voor de versnaperingen.

Eenmaal terug in het hotel was onze kamer gereed en konden we de lift pakken richting de 4e verdieping. Niet zulke luxe hotels als hiervoor maar prima te doen. Eerst maar eens een douche pakken na die nachttrein... In de verdere middag een massagesalon bezocht voor een 2 uur durende massage en Wendy heeft eindelijk haar boek uit gelezen bij het zwembad.

Zojuist was het tijd voor de 'night bazar'. Supergrote avondmarkt die hier pal om de hoek ligt. Erg druk bezocht , maar ook zeker heel erg gezellig. Nog even die foute zonnebril en portemonnee gescoord en terug naar het hotel. Morgen om 8:30 worden we opgepikt om naar de Doi Suthep tempel te gaan boven op de berg die boven Chiang Mai uitsteekt..

Slaap lekker en tot het volgende verslag!

• 02 Juli 2015 - 09:10

Erik & Diana:

Hadden we toch gezegd. Die nachttrein moet je gewoon 1 keer meegemaakt hebben. Met nadruk op 1 keer. Veel plezier in Chiang Mai en zeker bij de Olifanten.

• 02 Juli 2015 - 10:20

Corrie Monster:

Wat een heerlijke manier van schrijven! Ik geniet erg van jullie verslagen. Veel plezier nog! Groeten