Eerste dagen in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Eerste dagen in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in bangkok

Door: Robin en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Jaaaaaaaaaaaaa, daar zijn we weer!Eindelijk onze lang verwachtte vakantie!
Na Maleisië in 2013 , is het nu dan toch echt tijd voor onze 25-dagen durende vakantie door Thailand. Enorm veel zin in!

23 juni 2015 ,

Nog een drukke dag voordat we uiteindelijk naar Schiphol zouden rijden. Vroeg op, Wendy en ik gingen trouwen. Madame natuurlijk weinig slaap gehad, maar dat zat al in de lijn der verwachting.
Samen met een groepje intimi op naar het gemeentehuis waar we om 9:00 zouden trouwen. Na een klein moment van ' Ja ' en ' Ja ' kan ik jullie mededelen dat het vanaf nu dus ook echt Mevrouw Monster is . Nog even een fotoshoot en een lunch daarna , eindelijk naar het vliegveld!

We hadden een paar mooie vliegtickets weten te bemachtigen bij de vliegtuigmaatschappij Emirates. Via een tussenstop in Dubai zouden we onze weg vervolgen richting Bangkok. Uiteindelijk arriveerden we rond 16:30 in Amsterdam. Natuurlijk veel te vroeg, daar onze vlucht pas om 21:40 zou vertrekken. Ach ja, dan maar volproppen met muffins en andere slechte dingen. Want ja, zoals iedereen altijd zegt: Je moet lekker doen wat je wilt, ti's toch vakantie!

Rond 18:30 konden we inchecken bij Emirates. Omdat we getrouwd waren ( gebruik van maken ) vroeg ik aan de desbetreffende medewerkster of ze nog een paar mooie plaatsen vrij had. Uiteindelijk is het geen business class geworden, maar wel mooie stoelen op de voorste rij zonder dat er iemand naast ons zat. Top geregeld en zeker een goede service.

Om 21:40, op schema, vertrok de 777-300 ER dan eindelijk richting Dubai. Rond 6:15 zouden we landen op Dubai international airport. Dit werd uiteindelijk 5:55 lokale tijd . Wind in de rug, wat wel gepaard ging met wat turbulentie. 34 graden Celsius was de temperatuur op het moment van landen. Wat een grote luchthaven! Wij kwamen aan in terminal 2 en konden daar gelukkig ook weer inchecken voor onze aansluitende vlucht richting Bangkok.

Voor de vlucht naar Bangkok zouden we vliegen in een Airbus A380-800. Wat een machtig apparaat om te zien en om in mee te vliegen! Rond 9:45 verlieten we Dubai weer en zouden we om iets over 19:00 landen op Suvarnabuhmi airport in Bangkok. Prima vlucht gehad, prima maatschappij. Bij de immigratiedienst aangekomen bleek de helft van China er op uit getrokken te zijn om ook vakantie te vieren in Thailand. Laten we toch vooral een positieve mindset houden. Na 45 minuten konden we dan eindelijk onze koffers op gaan halen en kon onze reis dan echt beginnen!

Helaas... Dacht je na de immigratiedienst lekker van je vakantie te gaan genieten...
Wendy haar koffer was niet meegekomen uit Dubai. Hoop gedoe , hoop uitleggen in het semi-Engels om duidelijk te maken dat de koffer er niet was. Dan maar papieren invullen en door de gate naar onze pick-up toe. Die stond nog op ons te wachten, uur later dan verwacht, en zou ons wegbrengen naar ons hotel op Silom road in Bangkok. Omdat het ook onze ' huwelijksreis ' is hebben we gekozen om een upgrade te nemen in het Pullman G hotel. Private check-in en een schitterende mooie kamer met extra groot bed en een fantastische badkamer. Na ruim 30 uur niet geslapen hebben, en de nodige bezorgdheid, was het nu tijd om te slapen!

24 juni :

Rise and shine in the ' city of angels ' . Na heerlijk geslapen te hebben werden we uiteindelijk om 9:00 gewekt door onze wekker. Aankleden en op naar het ontbijt. We kozen ervoor om in de 'executive lounge ' te gaan ontbijten. Prima geregeld, lieve mensen. Na nogmaals gecheckt te hebben of onze koffer al terecht was gingen we de stad in. Eerst maar eens de skytrain proberen, appeltje eitje. Beiden een dagkaart gekocht en konden we dus de gehele dag overal naartoe reizen met de skytrain. We hadden van te voren al met vrienden , die dit ook lezen, een beetje uitgeplozen wat je kon doen in Bangkok. Wij kozen ervoor om met de boot richting de ' liggende boeda' te gaan en tegelijkertijd het Grand Palace te bezoeken. Erg leuk, al moeten we nog enorm wennen aan de enorme hitte. Naderhand zijn we nog richting Khao San road geweest waar je werkelijk echt om de halve meter gevraagd word om een rondrit in een Tuk-Tuk te maken. Maar ach, je word nog een handig met het afschepen van mensen.... Na een klein uurtje vonden we het wel weer welletjes en zijn we met de boot en skytrain weer terug gegaan naar ons hotel.

Nog steeds geen enkel spoor van Wendy haar koffer. We hebben al meerdere malen aangeven aan het hotel dat we ons echt zorgen maken. We wachten zeker niet af , en gaan na contact met de verzekering, op stap voor nieuwe kleding voor Wendy. Het is werkelijk niet te geloven hoe groot de shopping malls hier zijn! Duizenden winkeltjes...impressive! Eenmaal de H&M gevonden heeft Wendy nog een aantal outfits kunnen scoren, blij mee! Door naar de volgend ' mall' . Op aanraden van hebben wij heerlijk gegeten op de 6e verdieping van het MBK shopping centre. Gewoon een pasje 'kopen' , geld opzetten, en overheerlijk eten bij de kraampjes die daar staan opgesteld...

Terug in het hotel hebben ze groot uitgepakt met een feest in de lobby. Nog even checken voor de koffer maar helaas.... Nog geen 15 minuten later wordt er naar de telefoon in de kamer gebeld, met aan de andere kant iemand van de receptie die verteld dat de koffer is gevonden en onderweg naar Thailand is! # opluchting!!

Voor vandaag hou ik het hierbij, wij gaan nog even naar de lobby om daar een drankje te doen!

Laa kon, en tot morgen!