Dag 14 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 December 2011 | Thailand, Bangkok

Heerlijk uitgeslapen vandaag, zeker na de pijnvolle 6 uur van gisterochtend! Maargoed we wilden vandaag niet de hele dag gaan stilzitten, maar een excursie gaan maken!

Eerst het ontbijt naar achteren werken, prima te doen! Met gewoon lekker westers brood en flensjes tot gebakken bacon aan toe. Ook wel weer eens lekker na een aantal dagen rijst als ontbijt.

Helaas was mijn ' echte ' diesel zonnebril kapot gegaan. Ik was er kapot van! Snel op zoek naar een ander exemplaar. Waar je in Phuket er bijna mee doodgegooid wordt is dat hier helemaal anders. Geen een winkeltje te bekennen die enigszins ' merkwaar ' verkoopt. Dan maar naar de 7-Eleven voor de nodige keelsmerende middelen.

Teruggekomen na een warme wandeling even omkleden want het was weer tijd voor een Thaise massage:-) Wendy die hield het maar op relaxen bij het zwembad met een cocktail. Na anderhalf uur binnenstebuiten te zijn gekeerd kwam ik weer als een nieuw mens naar buiten, dat wordt spierpijn morgen!

Tijd voor de geboekte excursie! We hadden er zin in! Geloof het of niet, Wendy en ik moesten gaan werken als een team in een kayak. Gedoemd tot lachwekkende taferelen natuurlijk. Aangekomen bij de steiger werd er een kayak uit het rek gepakt. Na het aantrekken van heuse zwemvesten mochten we plaatsnemen, en konden we aan de tocht door de mangrove beginnen. Er ging een gids met ons mee dus ' wij als team peddelend achter hem aan ' .

Je voelt de bui natuurlijk al hangen! Uiteindelijk had Wendy toch niet zo'n zin om te peddelen en ach vergevend dat ik ben heb ik de zware taak maar op me genomen:-) Na het oversteken van het kanaal kwamen we aan bij allemaal apen. Deze weten natuurlijk precies dat ze gevoerd worden en brutaal dat ze waren sprongen ze ook op de kayak. Het grootste mannetje had de fruitzak al gezien bij Wendy en die kon ze natuurlijk direct inleveren:-) wel erg leuk!

Verder met de tocht! Duizenden krabben die alle kleuren van de regenboog hadden en slijkspringers in overvloed! Na dik 2 uur zwoegen kwamen we terug bij de steiger en kregen we nog lunch aangeboden! Erg vriendelijke mensen wederom. Zij lieten ook nog even zien waar hun het voedsel vandaan haalden. In kleine kooitjes grote krabben en met een soort fuiken hun vissen vangend.

Na een wild west rit achterin de pickup weer terug bij het moonlight bay resort. Een erg leuke dag gehad met de nodige inspanning! Maargoed wel weer iets aan ons lijstje toegevoegd. Zonet nog even het avondeten opgepeuzeld.

Morgen vertrekken we in de ochtend naar het laatste eiland van het ' officiële ' programma. We gaan naar Koh Hai, wat deel uitmaakt van Andaman eilanden van Trang. We zullen hier 4 dagen verblijven op dit voormalige Robinson eiland! Als er internet aanwezig is zeg ik: Tot morgen, en anders tot over 4 dagen!