Dag 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 December 2011 | Thailand, Bangkok

6:00 uur! Dat was de tijd dat de wekker vanochtend ging, op onze vakantie! Maargoed, we zouden vandaag het eiland Koh Yao Yai weer verlaten enorm naar het volgende eiland te gaan: Koh Lanta !

Allereerst kwam onze transfer naar de pier ons om 7:00 ophalen. Na een hobbelig ritje van 45 minuten kwamen we aan in de ' haven ' en werden onze koffers aan bood gebracht. Samen met een jong Duits stel gingen we richting de haven van Ao Nang.

De tocht voer ons door het oostelijke deel van de Phnga bay heen voordat we zuidwaarts gingen. De overtocht zou een dik uur duren voordat we de haven van Ao Nang zouden bereiken. Duidelijk was wel dat dit een verzamelpunt was voor heel veel boten, er lag van alles van speedboten tot tientallen longtailboten.

Met de gedachtengang dat de boot regelen naar Koh Lanta een hele opgave zou zijn kwamen we aan wal. Nog geen 2 stappen van de boot af werd er al geschreeuwd; Koh Lanta , Koh Lanta ! Dus dat was duidelijk waar we een kaartje moesten kopen;-)

Om 10:30 vertrokken we uit Ao Nang richting Koh Lanta, met de boot helemaal volgestampt. Hoorde laatst iemand zeggen dat het daar niet toeristisch is..... We hebben nieuws voor jullie! Na dik 2 uur varen, wat toch een hele zit is in de felle zon kwamen we aan in de haven.

Eenmaal van boord gelijk de eerste de beste taxi gepakt richting het moonlight bay resort. Kwartiertje rijden voordat we daar aankwamen. Wederom een erg mooi resort met een bijzondere gastvrijheid. Direct na het inchecken werden wij met onze koffers naar ons huisje gebracht. Na de nodige uitleg liep er een gastvrouw met ons mee om de rest van het resort te laten zien.

Verder in de middag niet veel meer gedaan. Lekker in en bij het zwembad gehangen, wederom met een jong stel die we al eerder deze reis hadden gezien. Cocktail erbij en ik zeg, erg vervelend om hier te zijn!

Zojuist lekker avondeten op! Wendy aan de biefstukreepjes met vooral veel knoflook en peper en ik heb heerlijke gamba's in peper / kokossaus! Morgen zullen we ook de foto's van het resort op de site zetten.

Vanaf een tafeltje aan zee met een biertje, tot morgen!

• 08 December 2011 - 14:50

Yvonne:

Het klinkt ook erg vervelend allemaal. Vanuit een koude sombere Capelle welterusten voor straks en neem er nog 1 op mij. Kusjes Ma

• 08 December 2011 - 17:51

Yvonne:

Jullie hebben het wel erg lekker zo!!!!!!!!! mooie vakantie ik ga nog even achter de stuf aan,heb het nog druk.
    Dikke xxx van Tante