Dag 16 17 en 18 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 16 17 en 18 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 16 17 en 18

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 December 2011 | Thailand, Bangkok

Dag 16 en 17 :Dat is lekker wakker worden! Door insecten die klinken als een cirkelzaag! Maar ach, als je dan even verder kijkt dan zie je al heel wat zonnestralen tussen de gordijnen heen komen! Het is vandaag erg mooi weer en de harde wind van gisteren is ook gaan liggen.

Eerst lekker ontbeten en ons vandaag vooral voorgenomen niet teveel te ondernemen. Na het ontbijt direct een goed plaatsje opgezocht om te zonnebaden. Veel meer dan dat hebben we dus ook niet gedaan:-) Met uitzondering van een aantal cocktails en frappe's gedronken te hebben:-).

Dag 18: Vandaag zouden we het eiland Koh Hai weer verlaten en terug richting Phuket vertrekken. Wij hadden ervoor gekozen de hele rit per speedboot te doen. Het is iets duurder maar het gaat ook allemaal vele malen sneller. Om 11 uur werden we opgepikt bij ons resort en vertrokken we eerst naar Koh Lanta.

Na een goed half uur kwamen we aan in Lanta en moesten we overstappen op een andere boot. Na even zoeken kwamen we aan bij de hoofdpier en daar bleek ook de check in van de volgende speedboot te zitten. Deze zou vertrekken om 13:30 dus moesten we een goed uur wachten op ons volgend vertrek. Dan eerst maar even wat eten op de pier!

Zoals gezegd om 13:30 aan boord voor de tocht naar Phuket, met een tussenstop op de Phi Phi eilanden. Erg indrukwekkend maar ongelofelijk toeristisch. Wat een boten lagen daar in de haven. Na 2 stellen afgezet te hebben door met de reis naar de Rassada haven in Phuket.

Na een dik uur daar aangekomen hebben we samen met een Zweeds gezin een minivan genomen naar Kata beach. Hier zou deze ongeveer een half uur over doen, waar we om 4 uur aankwamen bij het Kata palm resort. Na het inchecken eerst maar een frisse duik in het zwembad:-)

In de avond lekker op tijd gegeten en een nieuwe zonnebril gekocht:-) eindelijk! Op tijd terug naa het hotel! Morgen gaat de wekker om 5 uur, dan is het 23:00 en bedtijd voor de meesten in Nederland. We vertrekken morgen naar de laatste bestemming van onze vakantie: Similan eilanden! Ben je erg benieuwd geworden ...... Moet je maar eens bij Google intikken.....

Tot snel!