Dag 19 en 20 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 December 2011 | Thailand, Bangkok

Poe, om 5 uur gaat de wekker af! Dit is toch wel het toppunt van vroeg opstaan in je vakantie:-) Rond 6 uur zouden we opgepikt worden voor de trip naar de Similan eilanden. Dit werd al half 7, omdat de rest van het transfergezelschap bestond uit ( naar alcohol ruikende ) Russen.

Maargoed het was ook niet het moment om te gaan klagen. Na een kleine 2 uur kwamen we aan bij de tapu lamu pier vlakbij Khao lak. Na het inchecken en voorzien te zijn van een kleurcodering konden we richting de speedboten. En iedereen natuurlijk dringen voor het beste plekje.

Tja, de speedboot..... Het was erg mooi weer, maar er stond nogal een aardig briesje;-) al snel bleek dat niet iedereen aan boord over een sterke maag bezat en al snel moesten er al kotszakjes worden uitgedeeld.

Na 1,5 uur varen kwamen we aan bij eiland nummer 8 ( van de 9 eilanden waar de similan groep uit bestaat ). Eerst relaxen werd er gezegd, niks ervan direct het water in om te snorkelen. Het werd al snel duidelijk waarom deze eilanden bij de beste 10 locaties van de wereld horen. Wat een helder water! Buiten kraanwater om het meest heldere wat we ooit gezien hebben!! Na een bezoek aan het uitkijkpunt gingen we na een uur verder naar het volgende eiland.

Eiland nummer 9 was dat volgende eiland. In het water en direct 15 meter diep naar de bodem kijken. Was een schok voor Wendy die al hoogtevrees heeft:-) gelukkig kon ze de zenuwen de baas blijven en ook genieten van alle kleuren vissen die er rondzwommen.

In de middag gingen we naar eiland nummer 4, daar waar we zouden lunchen en zouden blijven camperen. Er zouden van de hele groep maar 5 mensen blijven camperen, direct een voordeel op de laatste snorkeltocht. Met een grotere boot gingen we terug naar eiland nummer 8 om daar nog te snorkelen. Na het zien van een zeeschildpad en diverse andere vissen gingen we terug aan boord om heerlijk bij zonsondergang te dineren:-) erg vervelend!

Terug bij de camping konden we in onze legertent kruipen. Echt comfortabel was het niet en uiteindelijk hebben we niet echt lekker geslapen door alle vleerhonden die aan het bakkeleien waren boven in de bomen. Uur slapen, kwartier wakker zeg maar.

Om 6 uur de volgende ochtend uit bed. Even heerlijk aan het strand gezeten om te zon om te zien komen. Om 8 uur weer aan boord om te ontbijten en om weer te gaan snorkelen. Wederom een heerlijke dag gehad voordat we om 14:00 weer mee moesten met de speedboot naar Khao lak. Echt een schitterende ervaring rijker!

Morgen is onze laatste dag en worden we om 12:00 uur opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. Terug naar het onstuimige kikkerlandje!

• 15 December 2011 - 16:32

Diana:

Wat een verslagen en wat een foto's. Super gewoon. Voor mij is jullie vakantie omgevlogen. Hoop dat het voor jullie minder hard is gegaan. Geniet nog en goede reis naar huis.

• 15 December 2011 - 20:40

Mireille:

Ooohh zit het er alweer bijna op? Nou goede terugreis en tot snel!

Gr. Mireille