Dag 15 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 December 2011 | Thailand, Bangkok

Goedemorgen! Vandaag gaan we Koh Lanta verlaten om naar het laatste eiland te gaan volgens het programma: Koh Hai! Dit is een van de eilanden die expeditie Robinson een aantal jaren terug heeft bezocht voor haar programma.

Om 7 uur de wekker! En snel de koffer inpakken, wat toch elke keer wel een hele opgave blijkt:-) als eerste bij het ontbijt want we zouden om 8:30 worden opgehaald voor onze transfer naar de boot. Na nog een aantal mensen te hebben opgehaald konden we koers zetten richting de haven.

Na het overhandigen van de benodigde vouchers werden de koffers aan boord gebrachten vertrokken we al vrij snel bij de pier vandaan. De tocht zou ongeveer een uurtje duren en zou ons voeren door de mangrove's van Koh Lanta. Eenmaal op zee ging het gas er op en gingen we met gang naar ons volgende verblijf.

Hoe dichter we bij Koh Hai kwamen hoe helderder het water werd. Ze noemen het niet voor niets een bountyeiland, wuivende palmbomen, huisjes van bamboe lagen in het verschiet. Toen we met de veerboot arriveerden kwam er een longtailboot van het resort die ons het laatste en ondiepe deel aan land bracht.

Na het afhandelen van alle formele handelingen werden we door de kruier naar ons huisje gebracht. Een erg leuk huisje waar je inderdaad snel een bountygevoel krijgt. Snel de snorkel gepakt en kijken wat voor moois er allemaal te zien is onderwater. Mooie vissen, maar we zijn toch wel een beetje verwend bij Koh Raya waar het koraal al direct begint. Hier moet je toch eerst wel een heel stuk zwemmen voordat je koraal tegenkomt.

Verder in de middag lekker in de zon gelegen en ons vooral niet zo druk gemaakt. Erg plotseling stak er een flinke bries op en besloten we maar om een strandwandeling te maken. De komende dagen wordt, zoals het er nu uitziet lekker relaxen op het strand!

In de avond heerlijk gegeten. Je proeft toch wel dat al het ' seafood ' hier allemaal erg vers is. Erg lekker! Eenmaal weer op de kamer aangekomen eerst een half uur bezig geweest om alle muggen te vermoorden die met ons onder de klamboe de nacht door wilden brengen ;-).

Tot morgen!

• 11 December 2011 - 18:16

Mireille:

Wauw het wordt steeds mooier joh die huisjes echt een heel andere wereld!

Hier ook alles goed vandaag heb ik Bauke gedaan het gaat prima met hem hij is niet meer kreupel!

Geniet van jullie laatste week!

X Mireille