Dag 12 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 December 2011 | Thailand, Bangkok

Zoals al de gehele vakantie gaat de biologische wekker weer rond 7 uur af! Even de gordijnen opzij trekken om te kijken of het tijd is om op te staan. Het zonnetje scheen al volop dus waarom niet. Vandaag stond er een boottocht op het programma.

Na het ontbijt werden we rond 9 uur opgehaald voor de boottocht. Na een rit van ongeveer 45 minuten ( het is niet allemaal zo mooi geasfalteerd ) kwamen we aan bij de pier waar welgeteld 2 houten longtailboten lagen. Erg leuk waar later bleek dat onze boot uit 1954 afstamde:-)

Na de benodigde spullen aan boord te hebben gehaald was het tijd om te vertrekken. We voeren langs fuiken en garnalenkwekerijen naar het oostelijke deel van de Phnga bay. Gaandeweg werd het steeds indrukwekkender hoe de kalksteenrotsen uit het water rezen. Veel mooie fotomomenten daaropvolgend!

Eerste stop was een lagune, die was mooi afgesloten tussen de rotsen in. Onze Thaise gids zei dat we hier moesten gaan zoeken naar ' starfiish '. Even gewoon in het Nederlands vertaald ' zeesterren ' . In eerste instantie dachten we dat onze gids ons in de maling nam, totdat we de eerste zeesterren verstopt zagen in het zand. Al gauw had ik er van de zeebodem geplukt om aan iedereen te laten zien. Erg grappig deze onschuldige diertjes.

Na de lagune gingen we verder naar het volgende eiland: Ko Hong. Dit was een klein natuurproduct gelegen tussen schitterende rotsformaties en werkelijk prachtige baaien. Hier de snorkels weer uit de zak getoverd om de mooie onderwaterwereld te verkennen. Hoe dieper we kwamen hoe mooier het werd! Van trompetvissen tot een zwarttip rifhaai aan toe, erg gaaf!!
Na een uurtje snorkelen en de lunch genuttigd door naar het volgende en het laatste eiland.

Wederom met de longtailboot tussen de rotsen door naar het volgende eiland. Dit waren 2 eilandjes gescheiden door een smal stuk zee, die je overigens zonder al te veel moeite over kon zwemmen. Erg mooi, echt een bountygevoel! Ook hier weer snorkelen. Het was een heel stuk ondiep voordat het in eens een paar meter dieper werd. Erg mooie vissen en koraal gezien. Uiteindelijk nog Nemo gezien die uiterst territoriaal zijn anemoon aan het verdedigen was!

Rond 15:30 kwamen we weer terug in de haven. Uiterst enthousiast elkaars ervaringen delen, waar onze groep uit 7 personen bestond. Erg gezellig! Het mooie weer heeft ook enorm meegeholpen deze dag. Een strak blauwe lucht met een heerlijk felle zon. Dit is vakantie!

Morgenochtend vroeg staan we op om naar Koh Lanta te gaan. Dit is voor 2 dagen lang onze volgende bestemming!