Dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 November 2011 | Thailand, Bangkok

Wat een dag! Na een vlucht van bijna 12 uur eindelijk aangekomen in Singapore. Wat een vliegveld! Ontelbare winkeltjes en overal computers met gratis internet. En om toch lekker in de vakantiestemming te komen hebben we onze voeten maar eens laten masseren!

Na nog wat rondgelopen te hebben en de nodige koffie genuttigd te hebben besloten we dat het tijd was om naar de gate te lopen voor onze volgende en laatste vlucht naar Phuket.

Na een rustige vlucht in een airbus A320 van Silkair kwamen we zonder kleerscheuren aan op de luchthaven van Phuket. Nog even langs de immigratiedienst voor de nodige visaverlening en we konden wonderbaarlijk genoeg vrijwel direct onze koffers van de bagageband halen.

Eenmaal buitengekomen kwam er een wespennest van taxichauffeurs op ons af. In eerste instantie wuifden we deze allemaal af, maar toen bleek dat we onze pick-up niet konden vinden zijn we toch maar in een andere taxi gestapt. Oooooow en wat was deze chauffeur gehaaid, halverwege zeggen dat hij af moest stempelen maar ondertussen zijn leidinggevende naar buiten sturen om een verkooppraatje te houden! Wij hadden hier al over gelezen en trapten hier natuurlijk niet in, helaas aan ons ga je niet meer verdienen dan dit ene ritje naar ons hotel!

Aangekomen in ons hotel blijkt het een schitterende accommodatie in een traditionele Thaise stijl. Met de kruier meegelopen die zorg droeg voor onze zware koffers. Wel leuk om te zien hoeveel er extra wordt gedaan voor een kleine fooi:-)

Omdat we toch al niet erg uitgerust waren besloten we eerst maar eens een verfrissende duik in het mooie zwembad te nemen. Deze is ook zeer mooi aangelegd door de hele tuin heen. Na een biertje en wat andere versnaperingen bij 35 graden beginnen de luiken nu vanzelf dicht te zakken dus bij deze: Tot morgen!