Dag 4 ,5 en 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 4 ,5 en 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 4 ,5 en 6

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 December 2011 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer! Terug uit de jungle:

Dag 4: Om 9:30 werden we opgehaald door onze eigen privé taxi. Een enorm vriendelijke Thai die ons onderweg nog het een en ander zou vertellen over de tsunami die 2e kerstdag 2004 over zijn woonplaats kwam.

Op de route van Phuket naar Khao sok werd het alsmaar heuvelachtiger en steeds groener. Vanaf een afstand zagen we de indrukwekkende kalksteenrotsen al in de lucht steken. Dit in combinatie met een hele groene omgeving was werkelijk een schitterend gezicht.

Wij zouden verblijven bij Art's Riverview Lodge. Van de autoweg af zo een onverhard pad op, direct richting de dichte begroeing. Daar zouden de lodge's zich uiteindelijk bevinden en na het inchecken werden we naar ons huisje gebracht. Bij aanvang zouden we een grondbungalow hebben, maar we hadden aangegeven graag in een boomhut te willen verblijven. Gelukkig was hier rekening mee gehouden en konden we alsnog onze koffers naar boven sjouwen:-) Niks geen luxe, geen warm water, gewoon een ventilator en een bed met een klamboe. Meer heb je ook echt niet nodig om het junglegevoel te krijgen.

Omdat we toch vrij vroeg op plaats van bestemming waren gearriveerd besloten we om bij de receptie te informeren wat er allemaal te doen was in de buurt. Je kon bijvoorbeeld kiezen uit raften, tubing, en een olifanttrekking door de jungle maken. Wij kozen voor de laatste omdat hiermee toch een droom van Wendy in vervulling kwam. Na de transfer naar het olifantenkamp stond de olifant en zijn mahoud al op ons te wachten. We konden direct opstappen en wat blijft zo'n dier toch machtig, alleen het geluid al bij het uitademen! Het was een schitterende tour door de jungle heen, door diep water en over watervallen heen! Na een tocht van iets meer dan anderhalf uur kwamen we terug bij het kamp en hebben we nog bananen gekocht om de olifant iets lekkers te voeren.

Terug bij ons hotel aangekomen voor de eerste maal onder de koude douche! Hopen dat het mee zou vallen heeft niet gewerkt dus alleen maar even snel insoppen en snel afspoelen. Na de opfrissing zijn we lekker in het sfeervolle restaurantje gaan zitten en de dag bij een olielampje met een cocktail en een biertje afgesloten:-)

Dag 5: Wakker worden met springende apen die op je dak ploffen is toch wel een hele leuke maar aparte ervaring. En zeker als ze boven op je dak nog eens lekker ruzie gaan zitten maken wie welke noot op mag eten. Maargoed het was 6:15 dus hoogste tijd om wakker te worden! Ik moet zeggen dat het echt heerlijk is om nog even te blijven liggen en te luisteren naar de geluiden die uit de jungle komen.

Na een goed ontbijt moesten we verzamelen in het restaurant, want er stond een jungletrekking in de planning! We kregen lunch mee en water voor onderweg. De tocht was erg mooi maar ook best vermoeiend omdat de temperatuur in de middag toch al snel naar zo'n 33 graden opliep. Gelukkig stopten we net na het middaguur om onze lunch bestaande uit rijst, kip en groenten even op te peuzelen. Er waren wat watervallen met aangrenzend een meertje waarin je nog even kon zwemmen, erg verfrissend!

Terug bij de lodge's leek er wel een grote migratie aan de gang te zijn. Een hele grote familie van makaken ( apen ) trok door de tuinen heen met allemaal baby aapjes erbij. Een heel mooi gezicht waar natuurlijk de nodige foto momenten niet uit konden blijven.

In de avond lekker gegeten in het restaurant waar we allebei kozen voor de noodlesoep. En wederom zoals we tot nu toe gewend zijn erg lekker eten en bovendien erg gezond! Dat daar dan weer het nodige bier en cocktails bij gedronken worden zien we maar als compensatie:-) en het was tenslotte ook Wendy's verjaardag !

Dag 6: Vandaag weer de reis terug naar Phuket. We hebben wat mensen gevonden die ook naar Phuket reizen, dat kwam natuurlijk niet heel erg verkeerd uit aangezien we deze tocht nog zelf moesten bekostigen.

Weer aangekomen bij het Kata Palm Resort, inchecken en hopla naar onze kamers toe. Ditmaal niet als enige twee in de lobby maar een hele volle lobby. Je begint te merken dat het hoogseizoen nadert. We zitten op de bovenste verdieping met een mooi uitzicht naar de heuvels en het zwembad.

Bijgekomen en wel zijn we nog even naar de kleermaker gelopen voor de laatste passing. Volgens zijn woorden was het pak vanavond klaar en konden we hem ophalen. Later nog even aan het zwembad gelegen en de nodige zonnestralen opgevangen.

Voor zometeen staat op het programma dat we lekker gaan eten bij een tentje aan het strand:-) Tot slot voor morgen staat op het programma dat we in de ochtend een transfer naar de haven hebben waar we met een speedboot naar Koh Raya worden gebracht. Ongeveer zo'n 20 km ten zuiden van Phuket. Dus bij deze: Tot morgen vanaf het bountyeiland Koh Raya!!

• 01 December 2011 - 11:13

Ferry :

Ziet er goed uit!
    hier is het niet veel soeps.
    geniet er van het is zo weer om.

veel plezier groetjes van ons

• 01 December 2011 - 11:20

Leonie:

Hey wendy, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Dat zal wel een bijzondere ervaring zijn geweest. Het vieren in de jungle :) met apen op je dak!! Leuk die verhalen Robje!! Veel plezier nog met zn tweetjes! wij tobben hier nog even verder in het koude regenachtige Nederland!

• 01 December 2011 - 11:22

Wendy En Robin:

Dank je wel, was zeker leuk! We proberen nog meer foto's erbij te zetten , maar internet is zeer traag haha

• 01 December 2011 - 19:04

Jeroen: