Dag 7 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 December 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag om half 7 de wekker! Best vroeg zo op je vakantie, maar het was zeer zeker voor een goed doel. Na het ontbijt in Kata Palm Resort werden we rond half 9 opgehaald door een minibus met internationaal gezelschap.

Eenmaal op de pier van Chalong bay werden we opgewacht door een enthousiaste Thai die dus werkzaam was bij het resort waar we naartoe zouden gaan. Voordat we de speedboot in stapten nog even een Thai laten zweten met Wendy haar koffer:-) na het verlaten van de haven ging het gas er goed op en na een goed half uur kwamen we bij de eerste baai aan. Omdat er best wel veel wind stond werd er besloten om naar de andere kant van het eiland te gaan om daar aan te meren. Laat dit nu precies de kant zijn waar het Ban Raya Resort zich bevond, dus ook onze plaats van bestemming!

Na alle formele zaken afgehandeld te hebben konden we naar onze lodge gebracht worden. Wederom prima in orde, en na het installeren en uitladen van onze koffers besloten we maar om de mooi beloofde ' onderwaterwereld' te gaan verkennen. Hier was echt geen woord over gelogen, je komt echt ogen tekort! Met een onderwaterzicht van ongeveer 30 meter zagen we werkelijk alle kleuren van de regenboog voorbij komen! Gelukkig hadden we een onderwatercamera bij ons en konden we dus ook de nodige foto's en filmpjes maken.

Van al dat gesnorkel en vooral zoute water ( je moet er toch weer even inkomen hè ) kregen we nogal honger en zijn we in het mooie restaurant wat gaan eten. Voldaan en wel besloten we om maar een rondje te lopen over het eilandje, want echt groot is het niet, om tijdens onze wandeltrip een enorme varaan te spotten!

In de namiddag nog maar een keer gaan snorkelen, waar we een aantal restanten van een meloen in het water zagen liggen. Geweldig is het om met je nagels die meloen los te peuteren en dan te zien dat er werkelijk honderden vissen op je af komen! Sommige zijn zo dapper om uit je handen te eten, anderen wachten af er iets naar beneden valt. Nadeel van het snorkelen is dat je niet voelt dat je verbrand, dat is dus ook gebeurd. Dan maar even een t-shirtje aantrekken voor de volgende keer!

Na het avondeten lekker naar onze lodge terug om nog even te relaxen en de nodige aftersun op te smeren!
Morgen eerst maar een uitslapen!

• 02 December 2011 - 14:32

Yvonne:

Gaaf die foto's onder water