Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Wendy - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Door: Robin&Wendy

Blijf op de hoogte en volg Robin

05 December 2011 | Thailand, Bangkok

Dag 9: Na de meest luie dag van de vakantie, hebben we er nog maar eentje achteraan geplakt! Heerlijk om lekker te luieren, niks moet alles mag. Mits je daar zin in hebt natuurlijk!

In de ochtend lekker stuk gewandeld over het eiland, op het eiland heb je buiten mooie stranden en idyllische snorkelbaaien eigenlijk helemaal niets. Verplicht relaxen dus. Toch wel een beetje jammer om te zien dat ze ook op Koh Raya overal de plastic flessen en frisdrank blikken neergooien.

In het hotel teruggekomen zijn we maar eerst is even een lekkere bananenshake gaan halen. Erg lekker daar waar veel van de fruitsoorten uit eigen land komen en dus erg vers zijn. Daarna nog even de snorkel gepakt m toch nog maar een laatste glimp van de mooie onderwaterwereld op te vangen:-)

Dag 10: Het begint een beetje standaard te worden dat we rond 7 uur wakker worden, dan niet met een loeiende wekker naast je maar met alle geluiden die de vogels produceren. Op uit bed dan maar en op naar het ontbijt! Rijst met kip en voor Wendy soep met brood, en niet te vergeten een stevige bak koffie!

Vandaag moesten we uitchecken en zouden we terugkeren naar Phuket. Waar het bij jullie ook feest is met pakjesavond is het hier ook een nationale feestdag.
De koning is jarig en aangezien dat een bijzondere dag is wordt dat gevierd met de nodige pracht en praal en ook wordt er vuurwerk afgestoken.

Maar voordat we in Phuket aankwamen moesten we eerst de boottocht maken van Koh Raya naar de Chalong pier in Phuket. Weer een speedboot met 2 x 200 pk dus na het verlaten van de haven ging het gas er weer goed op. Binnen een klein half uur arriveerden we bij de pier. Na het nodige oponthoud in welke bus we moesten zitten konden we met bagage en al richting Kata palm resort in Kata beach.

Eerst maar eens zwemmen, toen kwamen we er achter dat we toch wel een beetje verbrand waren. Je kan nu ook precies zien waar er wel zonnebrand is gesmeerd en waar niet, lekker handig dus;-) Tijd voor het avondeten! Hier hoefden we niet lang voor te zoeken, het hotel had een groot buffet georganiseerd ten behoeve van de jarige koning. Daar maar aan tafel geschoven en het eten beviel ook prima! Met weer de nodige cocktails ( zoals op de foto's te zien is ).

Om de avond af te sluiten besloten om nog wat te gaan shoppen. Wendy wilde nog 2 riemen kopen, dus op naar de lokale markt. Leuk om de te zien dat alle verkopertjes hetzelfde zeggen: heeeee shopping, very cheap! Uiteindelijk geslaagd voor de 2 mooie riemen!

Morgen gaan we naar Koh Yao Yai. Dit is een eiland wat in de Phnga bay ligt wat bekend staat om de enorme rotsen die recht uit de zee steigen. Erg benieuwd wat we daar gaan zien. Als het goed is hebben ze daar ook een internetverbinding, dus bij deze: kijk morgen voor het nieuwe verslag!

• 05 December 2011 - 15:47

Yvon:

wouw, op deze foto's zie je hoe bruin jullie zijn geworden.Zo te zien hebben jullie het naar je zin. ben jaloers . Kusje ma

• 05 December 2011 - 15:57

Robin En Wendy:

Ja en dat terwijl we niet echt kunnen zonnen , het is veels te heet en je verbrand levend, een half uur snorkelen robin heel z'n rug verbrand , dus die kon 2 dagen de zon niet in! In de schaduw worden we al flink bruin . Kus

• 05 December 2011 - 21:34

Mireille:

Wow ik kijk niet meer hoor, ziet er zo heerlijk uit....!! MAar het is jullie gegund hoor!! Bye

• 06 December 2011 - 07:18

Wilma:

Hoi,
    even jullie verslag niet gelezen omdat ik ziek was maar wat is het leuk om dit te lezen en de foto's te bekijken. Ik geniet gewoon een beetje mee.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes,
    Wilma